072-3308587

ז'בוטינסקי 7, משה אביב, רמת גן

Top

מתי כדאי לקדם אתר באמצעות זנב ארוך ואיך עושים את זה?

מתי כדאי לקדם אתר באמצעות זנב ארוך ואיך עושים את זה

מתי כדאי לקדם אתר באמצעות זנב ארוך ואיך עושים את זה?

אחרי שגוגל הפך לחלק בלתי נפרד מהחיים של כולנו, למדנו להשתמש בו ביעילות מרבית. אחת המגמות המובהקות היא חיפושים ספציפיים מאוד, כאלה שזכו אצל אנשי המקצוע בתחום לכינוי "חיפוש זנב ארוך". בהתאם רצוי לקחת בחשבון את החיפושים האלה כשמקדמים אתר, וכאן בעמוד תמצאו מידע מקיף בנושא.

איך אפשר לדעת אם יש ביטויי זנב ארוך רלוונטיים לאתר שלכם?

כדי לדעת האם ביטויי זנב ארוך רלוונטיים גם לאתר שלכם, נדרשים נתונים מדויקים. המקור הטוב ביותר לנתונים לגבי התנועה לכל אתר הוא google search console, וזהו השלב הראשון במחקר שעליו מבססים את הקידום.
כשבוחנים את היקף התנועה על סמך ביטויי זנב ארוך שונים, חשוב לקחת בחשבון 2 דברים: קודם כל, גם אם מספר הגולשים עבור ביטוי ארוך נמוך, מדובר בקהל יעד אופטימלי. הסיבה לכך פשוטה – חיפוש ממוקד מעיד על כוונה רצינית מאוד, לרוב כזו שכבר הבשילה לכדי מוכנות לרכוש מוצר או שירות. הדבר השני הוא שבניגוד לביטויים כלליים מאוד, שעליהם יש תחרות עזה על מקום בולט לעין בדפי תוצאות החיפושים בגוגל, על ביטויי זנב ארוך התחרות בחלק גדול מהמקרים תהיה קלה יותר.

איך לבחור ביטויים שכדאי לקדם עבורם?

המקור הטוב ביותר במרבית המקרים הוא כאמור google search console. דרך נוספת ליצור רשימת ביטויי זנב ארוך שתהפוך לטראפיק איכותי לאתר היא לבחון אתרים מתחרים בולטים בתחום הפעילות הרלוונטי, כשהכלים המתאימים למחקר כזה הם semrush ו-ahrefs. אפשר להיעזר גם בכלים להשלמת ביטויים, ולכלול ברשימה ההתחלתית גם דברים שאתם מעריכים שגולשים עשויים לחפש. למשל, לצורך קידום אתר של מעבדה סלולרית זנב ארוך יכול להיות "תיקון מסך שבור אייפון" או "סמארטפון לא מגיב מה עושים".

איך מקדמים אתר עבור ביטוי ספציפי?

כדי לקדם אתר עבור ביטוי זנב ארוך הבסיס הוא תוכן ספציפי. כלומר, תוכן שמתייחס באופן המדויק ביותר שיש לביטוי הממוקד שהקליד הגולש בתיבת החיפוש של גוגל. לפעמים אפשר ליצור תוכן כזה על בסיס תוכן קיים, כלומר לקחת עמוד שכבר יש באתר ולדייק אותו או לעבות אותו – כך שיספק את המידע הממוקד הדרוש (תיקון מסך אייפון 14, כמה עולה החלפת מסך סמסונג וכו'). בדרך כלל יידרש עמוד חדש, גם כי גוגל מעדיפה תכנים חדשים, גם כי תמיד כדאי לעבות אתר עם תוכן שמספק ערך לגולשים ולגולשות, וגם מפני שבדרך זו התוצאה תהיה טבעית ולא מאולצת.

שימו לב: חלק מביטויי הזנב הארוך כוללים מיקום. למשל, יישור שיניים לילדים בחיפה. במקרה כזה סביר להניח שכדאי לקדם את האתר גם לביטויים ארוכים דומים כמו יישור שיניים לילדים בקריות או יישור שיניים לילדים בצפון. חשוב מאוד לבנות תכנים שונים ככל האפשר, ולא לשכפל תוכן אחד ורק לשנות את הביטוי, מפני שרק כך אפשר למצות את הפוטנציאל העצום של ביטויי הזנב הארוך.

*** נכתב באדיבות חברת Impressive Digital – מקדמים אתרים כבר מעל 10 שנים.

Share